עורך דין נדל”ן

לביצוע עסקת נדל”ן מושלמת ומשתלמת

עורך דין נדל”ן הוא עורך דין המתמחה בעסקאות מקרקעין. הידע המקיף וניסיונו רב השנים של עורך הדין מסייעים לאזרח הקטן בבואו לבצע את אחת העסקאות הגדולות בחייו, רכישה או מכירה של נכסי נדל”ן. עורך דין נדל”ן יסביר במילים פשוטות את התהליך, את הסיכונים ואת הסיכויים של כל עסקת נדל”ן. הוא מייצג את הלקוח בכל עסקה ודואג לאינטרסים שלו. שכר הטרחה המשולם לעורך דין נדל”ן הוא אינו הוצאה, אלא השקעה. עורך הדין יחסוך מכם הוצאות כספיות רבות, ימנע עוגמת נפש ורשלנות, התרוצצויות רבות וכאבי ראש. עורכי הדין במשרד “מירון את סלמן” ידאגו כי תבצעו עסקת נדל”ן מושלמת ומשתלמת.

לא רוכשים דירה בלי עורך דין נדל”ן

רק עורך דין העוסק באופן יום יומי בעסקאות נדל”ן יוכל לזהות את כל הבעיות ואת כל המוקשים הרבים המלווים כל עסקת נדל”ן. חשוב לדעת כי המצב בשוק המשפטי קשה, יש מאות עורכי דין ללא עבודה, עורכי דין רבים מתפתים לטפל בתחום הנדל”ן על אף שאינם מומחים בתחום. לפני שאתם מבצעים עסקת נדל”ן ושוכרים עורך דין חשוב לוודא כי הוא בעל ניסיון ומומחה בתחום.

כאשר אתם קונים דירה מקבלן, עורך דין נדל”ן יבדוק בעיון את חוזה המכר כולל הנספחים השונים. הוא יוודא את זכויות הקבלן בקרקע ואת ההיבטים התכנוניים של הפרויקט. כאשר מדובר בעסקת קומבינציה ישתף עורך הדין את בעל הקרקע בבדיקה, יבדוק אתו את תשלומי המיסים ויברר באילו מקרים עלולה העסקה עם בעל הקרקע להתבטל, דבר שישפיע ישירות על קונה הדירה.

עורך דין נדל”ן יבדוק את תוכנית בניין ערים, את היתר הבנייה ויוודא שלא ייעשו חריגות בנייה בבניין החדש.

כמעט לכל פרויקט נדל”ני יש ליווי פיננסי מטעם הבנק. תמורת המימון הכספי משעבד הקבלן את הנכס לטובת הבנק. כאשר רוכש הדירה יסיים לשלם את התשלומים לקבלן, ידאג עורך הדין לקבל מכתב מהבנק שבו מוצהר כי שעבוד הנכס לא חל על דירת הלקוח שאותו הוא מייצג.

החוזים של הקבלנים הם בדרך כלל אחידים ומנוסחים לטובת הקבלן, אומנם קשה מאוד לשנות סעיפים רבים בחוזה, אך עורך דין נדל”ן מקצועי ינסה לאתר את המוקשים שבחוזה. לדוגמה, במועד חוזה מסירת הדירה נוהגים הקבלנים חרשום את המועד, אך באותיות הקטנות הם משאירים פתחי מילוט שיש צורך “לגדר” אותם.

בעת קניית דירה מיד שנייה מוטלת האחריות על עורך דין נדלן לוודא כי המוכר הוא הבעלים הרשמיים של הנכס. אם הנכס אינו רשם בטאבו יש לבדוק את הרישום במנהל מקרקעי ישראל. נוסף על כך על עורך הדין לוודא כי על הנכס לא מוטל צו הריסה ואין בו חריגות בנייה.

לאחר התשלום הראשון שהעביר הקונה לבעל הדירה יש לרשום הערת אזהרה בטאבו. אם יוטלו עיקולים על הדירה לאחר שנרשמה הערת האזהרה, העיקולים לא ישפיעו על זכויות הרוכש.

בעת קניית דירה מיד שנייה, יבדוק עורך הדין כי על הנכס לא מוטלים עיקולים וכי הוא אינו משועבד. יש לבדוק כי המוכר שילם את כל המיסים המוטלים עליו ולבצע העברת בעלות על הדירה בסיום התהליך.

לא שוכרים דירה בלי עורך דין נדל”ן

לא מומלץ לחתום על חוזה שכירת דירה ללא ליווי של עורך דין מומחה בתחום. חתימה על חוזה לשכירת דירה היא התחייבות ארוכת טווח והוצאה כספית גבוהה.

במקרים רבים יוכל עורך הדין לסייע למשכיר הדירה הזיהוי שוכרים בעיתיים ולמנוע ממנו נזקים לנכס, אי עמידה בתשלומים המוטלים על השוכר ואי פינוי הדירה במועד.

עורך דין נדל”ן המייצג את השוכרים יבדוק כי האדם המשכיר את הדירה הוא אכן בעליו החוקיים של הנכס. לעתים, יגלה עורך הדין כי לבעל הנכס יש שותפים נוספים המתנגדים להשכרתו כמו למשל זוג הנמצא בהליכי גירושין ואחד מבני הזוג מתנגד להשכרת הדירה.

עורך דין נדל”ן יישם את הפתרונות החוקיים כדי למזער למינימום את הסיכונים שאותם נוטלים השוכר והמשכיר בעת השכרת נכסים מסוגים שונים.

רוצים להגיש התנגדות לתוכנית בניין? עורך דין נדל”ן יסייע לכם

נתקלתם במודעה בעיתון או על לוח המודעות או אולי קיבלתם מכתב לביתכם המודיע לכם על הפקדת תוכנית בינוי חדשה באזור מגוריכם, על שינויים או על הקלות במקרקעין ואתם רוצים להגיש התנגדות, מומלץ להיעזר בידע ובניסיון של עורך דין נדל”ן.

בדרך כלל, המכתבים והמשפטים מנוסחים בשפה משפטית יבשה ומשלבים במושגים מעולם המשפט מושגים שאינן מובנים לכל אחד. עורך דין נדל”ן יתרגם לכם את הניסוחים ואת המושגים לעברית עממית ומובנת לכול. הוא יבהיר לכם את מטרת התוכנית, את השינויים שיחולו בבניין או באזור שלכם וייתן לכם תמונת מצב מלאה כיצד עלולים השינויים להשפיע על איכות החיים שלכם או להוזיל את ערך נכסי הנדל”ן שבבעלותכם.

בהליך ההתנגדות לביצוע שינויים בתוכניות בניין, הפרוצדורה חשובה מאוד. עליה יקום או ייפול כל ההליך. לכן מומלץ לא לחסוך ולהיעזר בשירותיו של איש מקצוע מומחה ומיומן.

בתחילה יבקש עורך דין נדל”ן לקבל העתק של התוכניות המופקדות בליווי שרטוטים וכל המסמכים הרלוונטיים. לאחר עיון בתוכנית יגיש העורך דין כתב התנגדות ויצרף תצהיר בשם הלקוח המאמת את העובדות להתנגדות. לעתים יצרף עורך הדין חוות דעת של מומחים ומכתבי תמיכה של תושבים נוספים המתנגדים לשינויים.

את ההתנגדות יש להגיש חתומה ומאומתת בחמישה העתקים. יש לדאוג לקבל חותמת המאשרת את קבלת ההתנגדות. במקרים רבים ידרוש העורך דין זימון להופעה בפני הוועדה כדי להשמיע את הטעונים להתנגדות.

בעזרת עורך דין נדל”ן תוכלו להימנע ממצבים לא נעימים

נתוני הסטטיסטיקה שנמסרו על ידי לשכת עורכי הדין מעידים כי מרבית התלונות נגד עורכי הדין קשורות לייצוג בעסקאות של קנייה או מכירת נכסי נדל”ן. לפני שאתם שוכרים עורך דין נדל”ן חשוב לקבל עליו המלצות ולברר על אודות התמחותו בתחום ועל ניסיונו.

עורך דין מקצועי יציל אתכם במקרה של פשיטת רגל של הקבלן. החוק מחייב את הקבלן להעמיד ערבויות בנקאיות שאמורות להבטיח את השבת הכספים במקרה של פשיטת רגל. עורך מקצועי ידאג להבטחת הערבויות ולמזעור הנזקים הכספיים במקרים שבהם ייקלע הקבלן לקשיים כספיים.

עורך דין נדל”ן יבדוק את כל ההיבטים הקשורים לעסקת המקרקעין. הוא יבדוק האם הוטלו צווי הריסה על המבנה, האם יש בו חריגות בנייה ועוד. חשוב לדעת כי בעת גילוי חריגות בנייה, יראו הרשויות המקומיות את בעלי הנכס כאחראיים על החריגות ויטילו עליהם קנסות כבדים.

עורך דין נדל”ן יציג לפניכם את המחיר הסופי של הנכס הכולל את כל תשלומי המיסים המוטלים עליכם. חוק מיסוי המקרקעין הוא חוק מפותל ומסובך, עורך דין אינו מיומן עלול להציג מידע שגוי בפני הלקוח ולגרום לו נזקים כספיים. פטור ממס שבח ניתן לדירות העומדות בתנאים מסוימים. פרט אחד שעלול להישמט מעיניו של עורך הדין, יהפוך עסקה הפטורה ממס שבח לעסקה החייבת ממס שבח. בעסקאות נדל”ניות גדולות ומסובכות רצוי לשכור שני עורכי דין, עורך דין המומחה בעסקות נדל”ן ועורך דין המומחה במיסוי.

נכתב ע”י נטע סלמן | משרד עורכי דין מירון את סלמן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

תיקון מספר 3 לתמ”א 38

תיקון מספר 3 לתוכנית מתאר ארצית 38 אושר בישיבת וועדת השרים אשר התקיימה ביום 20.5.12. במסגרת התיקון אושרו המלצותיה של המועצה הארצית לתכנון ולבניה כפי שניתנו ביום 1.5.2012. במסגרת אותן

קרא עוד >>
מכירת דירה בפטור ממס שבח

בהמשך להוראת הביצוע מספר 6/2011 אשר פורסמה ביום 14.11.11 עדכנה רשות המיסים את ההוראה בנוגע לפטור מתשלום מס שבח במכירת קרקעות על ידי יחידים, קרקעות אשר נרכשו לפני ה –

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: