הסכם שלום בית

במידה וקשר הנישואין עלה על שרטון, ורגע לפני הליכה לכיוון של פירוק הזוגיות וגירושין, ישנה אלטרנטיבה נוספת המכונה “הסכם שלום בית”. במסגרת הסכם זה, בני הזוג חותמים על הסכם בשיתוף גורם חיצוני- עו”ד או מגשר, במטרה להגדיר וללבן את אי ההסכמות לכדי מסמך החתום ע”י שני הצדדים. מטרתו של המסמך, הינה למנוע מחלוקות וסכסוכים נוספים בעתיד, כחלק מרצון בני הזוג לשיקום הנישואין ממקום אמיתי וכנה ובידיעה שנעשו כל המאמצים על מנת לשמר את התא המשפחתי.

במשרד עורכי דין מירון סלמן, אנו שואפים להתוות לכל זוג את הפתרון היעיל והאופטימלי עבורו. לזוג צעיר עם ילדים קטנים דרוש נתיב שונה מזוג מבוגר שילדיו כבר עזבו את הקן. בחינה מעמיקה חיצונית ואבייקטיבית של עו”ד או מגשר מצוות המשרד שלנו, עשויה לפתור בעיות ומחלוקות רבות שתחילה נראו לא פתירות וסבוכות. זאת במיוחד, נוכח העובדה שלהליך הגירושין, נוסף מימד של אגו, שמירה על הכבוד העצמי ורצון נקם בצד השני, גם על חשבון של פגיעה באינטרסים של שני הצדדים גם יחד.

צוות עו”ד במשרד עורכי דין מירון סלמן, הוא צוות מקצועי ומיומן, ובידו ניסיון עשיר ויכולת צפייה של מחלוקות ובעיות עתידיות שלעיתים בני הזוג כלל לא מודעים לקיומם.

הסכם שלום הבית עשוי להכיל כל נושא שברצון הצדדים לעגן וכולל נושאים שונים ומגוונים כגון: חלוקת מטלות הבית בין בני הזוג, אופן ואופי חינוך הילדים, חלוקת העול הכלכלי, הסדרים שונים לגבי בני משפחה של בני הזוג, חופשות משפחתיות, חלוקת זמן האיכות בין בני הזוג, ועוד.

הסכם שלום בית ולחילופין גירושין

אופציה נוספת העומדת בפני בני הזוג הינה חתימה על הסכם “שלום בית לחילופין- גירושין”. במסגרת הסכם זה מעגנים בנוסף לנושאים שהוזכרו לעיל, נושאים נוספים הנוגעים לגירושין, מתוך רצון הצדדים לכלול את כלל האפשרויות תוך מיצוי מלא של ההסכם החוזי שנחתם בניהם. הסכם מוצלח, הוא כזה הצופה קדימה ומעגן בתוכו את כל הנושאים והמחלוקות העלולות להתעורר, במידה והליך שלום הבית לא צולח. מועגנים בו נושאים הקשורים למתן גט, הסדרי ראיה ומשמורות חלוקת הרכוש ביו בני הזוג, ועוד.

ע”י ייעוץ משפטי נכון, ניתן להגיע להסכם שיטיב עם שני הצדדים, יחסוך עלויות משפט והתיידנות ארוכה ומייגעת. לעיתים צד אחד “חלש” יותר במערכת היחסים בין בני הזוג על פני האחר, בשל רצונו לשיקום התא המשפחתי או בשל סיבות כלכליות כאלו ואחרות. במצב אי שוויוני זה, לעיתים צד אחד פתוח לוויתורים מפליגים וסחטנות. הסכם זה מבטל את יתרון הצד החזק ומעניק הסכם הוגן לשני הצדדים יחדיו.

אישור הסכם שלום בית

על מנת שהסכם שלום הבית יקבל תוקף משפטי ומחייב, יש להביאו לאישור בפני בית דין לענייני משפחה או בית דין רבני. הסכם שנעדר אישור כמתואר לעיל, מהווה פתח עתידי להתדיינות ארוכה ואף חלילה לסחטנות מצד השותפים להסכם, הגוררת הוצאות כבדות כאשר כל צד שואף לאשר או לבטל את ההסכם עפ”י האינטרס האישי של כל אחד מן הצדדים.

אכיפת הסכם שלום בית

על אף היות ההסכם בעל תוקף של בית משפט, לא ניתן לאוכפו ע”י פנייה להוצאה לפועל או גורמים אחרים. במידה ואחד מן הצדדים מפר את הכתוב בהסכם, לבתי הדין הרבניים סמכות להורות על סעדים מסוימים שימנעו מן הצד להמשיך ולהתנהג בדרך המפרה את ההסכם. בין השאר בידיו האפשרות להטיל על מי מהצדדים צו עיקול נכסים, במטרה למנוע הברחה של נכסים, או לחילופין צו איסור יציאה מן הארץ, שתבטיח את הישארות הצד המנסה לצאת תוך המשך נסיונות הפיוס והגישור בין הצדדים.

נכתב ע”י טל מירון עו”ד ומגשרת | מירון סלמן משרד עורכי דין

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

גירושין
גירושין

פירוקו של תא משפחתי הינו הליך מורכב הן מבחינה רגשית והן מבחינה כלכלית ופרקטית, כל צעד שנעשה הינו בעל משמעות עצומה עבור הצדדים שמתיידנים ומשפיע גם על צדדים נוספים שאותם

קרא עוד >>
עורך דין נדל”ן

לביצוע עסקת נדל”ן מושלמת ומשתלמת עורך דין נדל”ן הוא עורך דין המתמחה בעסקאות מקרקעין. הידע המקיף וניסיונו רב השנים של עורך הדין מסייעים לאזרח הקטן בבואו לבצע את אחת העסקאות

קרא עוד >>
עורך דין גירושין במרכז
עורך דין גירושין במרכז

משרד עו”ד גירושין במרכז מירון&סלמן עורכי דין שעוסקים בתחום הגירושין הם אנשי מקצוע בעלי תכונות אישיות ייחודיות שמאפשרות להם להתמודד עם נושאים רגישים ונפיצים כמו גירושין. תהליכים אלה, מעבר לפן

קרא עוד >>
הרמת מסך למחאת הדיור

בתקופה סוערת זו בה קולות המחאה נשמעים מכל עבר חשוב לבחון את אמיתות הדברים. המאמר מציג את הקשיים שבמחאת הדיור ועומד אף על הפתרונות הקיימים היום לרוכשי/מוכרי נכסים, פתרונותאשר אינם

קרא עוד >>
חוק מיסוי מקרקעין

חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ”ג-1963 פרק ראשון: פרשנות 1. הגדרות   [תיקונים: התשכ”ה, התש”ם, התשמ”ד (מס’ 2), התשמ”ז, התשנ”ו, התשס”ב (מס’ 3), התשס”ה (מס’ 2), התשע”א (מס’ 2)] בחוק זה –

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: