הפרת הסכם גירושין

איך מתמודדים עם הפרת הסכם גירושין?

הסכם גירושין הוא הסכם מחייב ואכיף שאסור להפר אותו וחייבים לפעול לפיו. ההסכם, כשמו כן הוא, נחתם ומוסכם ולאחר ששני בני הזוג חתמו אליו והוא אושר על ידי בית המשפט הוא מהווה אורים ותומים לכל הקשור למערכת הנישואין הזוגית ולתא המשפחתי שהתקיים בינהם. הפרת הסכם גירושין אכיף עלולה להוביל לפנייה לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני וכמובן להוצאה לפועל. חשוב להבין שהסכם גירושין מקבל תוקף של פסק דין ולכן שני הצדדים אינם רשאים לפעול בשונה מהמוסכם ללא יידוע הצד השני וקבלת אישור מפורש לכך מעורכי הדין ומבית המשפט.

מה המשמעות של הפרת הסכם גירושין?

ישנם מקרים שבהם יתכן שבוצעה הפרת הסכם גירושין שלא מתוך כוונת זדון ובעקבותיה ייבחן לעומק האם סעיף זה או אחר בהסכם עדיין רלוונטי ואולי צריך או מומלץ לבחון שוב את ההסכם כולו או חלק מההסכם על מנת לבצע שינויים ולהתאים את ההסכם למציאות חדשה או לרוח תקופה. יחד עם זאת בהחלט יש גם מקרים שבהם ההפרה תהיה בוטה ומכוונת ובמקרה זה עלולה לשאת בסנקציה בצידה. יחד עם זאת, על מנת שהפרת ההסכם לא תתרחש כלל חשוב להבין לעומק את ההסכמות עליהם חתמו הצדדים בטרם אישור הסכם הגירושין בינהם וכל זאת במטרה להימנע מהתנהלות עתידית בבית המשפט בעניין.

המשמעות של הסכם הגירושין המחייב

כאמור, הסכם גירושין שווה ערך לפסק דין משפטי וכמובן שאין עוררין על כך שקיימת חובה חוקית ומוסרית למלא אחריו. כאשר יפנה אדם זה או אחר באמצעות עורך הדין שלו לבית המשפט בנוגע למקרה של הפרת הסכם גירושין של הצד השני הרי שצריך יהיה לקיים דיון דחוף, להבין מה המשמעות של הפרת ההסכם ואיזו סנקציה תהא רלוונטית עבורו. בית המשפט אשר מנוסה במקרים אלה יבחן כל מקרה לגופו על מנת להחליט כיצד נכון יהא להתמודד עם הנושא האמור.

בכל נושא משפטי שקשור בגירושין אתם מוזמנים לפנות למשרד עו”ד מירון סלמן ולקבלת ייעוץ פרטני שיהיה נכון ומתאים לכם על פי המקרה המדובר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

תמ”א 38

במסגרת ההיערכות הכוללת של מדינת ישראל מפני רעידות אדמה, התקבלה ביום ט”ז באדר ב’ התשס”ה (27 במרץ 2005) החלטת ממשלה המאשרת את תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים שהוצא היתר לבנייתם קודם ה-

קרא עוד >>
ירושות וצוואות

משרדינו נמנה ברשימת משרדי עורכי הדין המוצעים על ידי החברה לאיתור והשבת נכסי שואה, מציע את שירותיו ליורשי נספי שואה בהתאם לתקנות נכסים של נספי השואה (ענייני ירושה), התשס”ט-2008 ומסייע

קרא עוד >>
×

שיחת ווטסאפ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: