משרד האוצר החליט לבטל את מס הרכישה על משפרי הדיור – 17.7.13

לפני שעות אחדות החליט משרד האוצר לבטל את הטלת מס הרכישה על משפרי הדיור כחלק מביטול מספר גזירות כלכליות אשר היו אמורות להיכנס לתוקף בעוד מספר ימים בלבד.

כזכור, בהתאם לגזירות הכלכליות החדשות הוטל מס רכישה, גם על אותם רוכשי דירות אשר בבעלותם דירה יחידה בלבד למגורים וכי כל רצונם הינו לרכוש דירה חלופית אשר תתאים לצרכיהם המשתנים. אותם “משפרי דיור” היו אמורים לשלם, החל מהשנה הקרובה תשלום מס רכישה על כל התמורה המשולמת בגין הדירה החלופית הנרכשת, זאת בניגוד למצב הדברים כיום ולפיו, זוג אשר בבעלותו דירה אחת ויחידה למגורים המעוניין להחליף את דירתו, מכל סיבה שהיא, נהנה כיום מפטור מלא מתשלום מס הרכישה עד לסכום רכישה של 1,470,560 ₪ בגין התמורה בנכס. דהיינו כיום אותו זוג ישלם מס רכישה רק בגין ההפרש בין הסכום הפטור, אשר נקוב לעיל, לבין סכום הרכישה בפועל, ככל ויהא גבוה יותר מהסכום הפטור.

אין חולק, כי החלטה זו מסבה מעט רוגע לאותם זוגות צעירים אשר מעוניינים לשדרג את דירתם הנוכחית וטרם הספיקו לעשות כן.

למען הסר ספק, להלן מדרגות מס הרכישה אשר תקפות נכון למועד זה:

1. שיעור מס הרכישה לגבי דירת מגורים יחידה – לרוכש דירת מגורים יחידה, מדרגות מס הרכישה  יהיו:

– על חלק השווי שעד 1,470,560 ₪: 0%

– על חלק השווי שבין 1,470,560 ₪ – 1,744,270 ₪ – 3.5%

– על חלק השווי שמעל 1,744,270  ₪ – 5%

2.  שיעור מס הרכישה לגבי דירת מגורים שאינה יחידה – לרוכש דירת מגורים נוספת, מדרגות מס הרכישה יהיו:

– על חלק השווי שעד 1,089,350 ₪: 5%

– על חלק השווי שבין 1,089,350 ₪ – 3,268,040 ₪ – 6%

– על חלק השווי שמעל 3,268,040 ₪ – 7%

כמו כן, חשוב לזכור, כי מאחר ועד לסוף חודש אוגוסט 2013 הממשלה אמורה לאשר התקציב לשנה הקרובה, עשויים עוד לחול שינויים רבים בנוגע לכל נושא מיסוי המקרקעין במדינת ישראל ומשכך מומלץ לעקוב אחר אותם השינויים ולהתייעץ עם מומחים בתחום מיסוי המקרקעין בטרם ביצוע רכישת/מכירת דירה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

חוק הירושה התשכ”ה – 1965

פרק ראשון: הוראות כלליות הירושה 1.   במות אדם עובר עזבונו ליורשיו. היורשים 2.   היורשים הם יורשים על פי דין או זוכים על פי צוואה; הירושה היא על פי דין זולת

קרא עוד >>
מחיר הבגידה

האישה נתפסה בוגדת עם הבוס וכעת הגבר עשוי לזכות בלמעלה ממחצית מרכושם המשותף >> עורכת הדין טל מירון מעניקה מענה לשאלה מהי השפעתו של מעשה בגידה על מתן זכויות בעת

קרא עוד >>
×

שיחת ווטסאפ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: